Varning för bidragsberoende nätverk

Som av en slump sprang jag på ett nätverk som kallas RESURS. Det är akronym av "Respekt för Sjuka och Utsattas Rätt i Samhället". Respekt sägs det? Respekt för vad? Långtidsförsörjda som inte vill eller orkar ta ansvar om sin egen försörjning? Ska jag respektera det? Ska jag respektera att mina surt förvärvade skatteslantar månad för månad ska stoppas ner i fickorna på dessa slöa och lata simulanter som gjort sina skådespelartalanger livslång? Nej tack!
RESURS är ett nätverk som jag ska ta och kolla in lite närmre i fortsättningen. För vad sägs om det här inlägget:
"jag fick av slag .dessa sjukdommar har jag .ledvärk m255.mjukdelsreumatism m790.colon irritabel k58-p.fobi f40-.ryggvärk m544+m545.nu undrar jag om det är någon mening att överklaga och vart ska jag överklaga till"

Men tror männskan att han/hon har rätt till sjukersättning enbart för att han/hon är sjuk? Fattar han/hon inte att det är arbetsförmågan som bestämmer om man har rätt till sjukersättning?
Se på "sjukdomarna" som åberopas:
ledvärk m255
mjukdelsreumatism m790
colon irritabel k58
p.fobi f40
ryggvärk m544+m545
ledvärk m255: min nära vän har jobb och trängar 1-2 ggr på gym för att hålla i gång jobbet och hälsa. Han har ledvärk men jobbar.
mjukdelsreumatism m790: samma fenomen som ledvärk.
colon irritabel k58: Är detta så allvarligt så man ska gå hemma livet ut livstidsförsörjd av skattebetalarna?
p.fobi f40: Likadant här: Är detta så allvarligt så man ska gå hemma livet ut livstidsförsörjd av skattebetalarna?
ryggvärk m544+m545: Vilken ryggvärk? På vilket sätt gör den att han/hon inte kan jobba?
Sen kommer svadan från andra medlemmar som jag då också förutsätter är bidragsberoende eller beroendeframkallande:
"Det är klart att du ska överklaga du har upp till 55% chans att få rätt i Förvaltningsdomstolen."
Varför är det klart att överklaga? 55% rätt gällde innan 1/7 2008. Redan i början på 2009 kom rapporter om att bara 2-3% fick rätt om sjukpenning. Troligen pga den förträffliga rehabiliteringskedjan.
"Se till att få mycket välbeskrivande Läkarutlåtanden"
Jaha, ska han/hon då påverka formuleringarna i ett intyg som en utomståender ska skriva. Är dessa personer så infernaliskt desperata i behov av andras pengar för att slippa jobba? Slippa ta ansvar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0